آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو

کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو

بهترین سایت مد و زیبایی

تغذیه و رشد مو,چگونه رشد مو را زیاد کنیم,ویتامین رشد مو,چه غذایی رشد مو را زیاد می کند,رشد مو,بلند شدن سریع مو,داشتن موی حجیم,نکات داشتن مو درخشان,حجیم به نظر ...

عکس یک مدل مانتو سبز یشمی شیک با کمر یک طرفی

... لباس شب به سبک جنیفر لوپز Jennifer Lopez , بازدید : تاریخ : یکشنبه 24 شهريور 1392 زمان : 13:1 | نویسنده : مد20 | نظرات (). کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو.

عکس ده مدل کفش چرم مردانه2014

کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو · کشیدن خط چشم ماژیکی در چهار مرحله با عکس · کاربردها بوتاکس در بالا بردن ابرو،خط اخم،چروک چشم،تعریق زیاد · اموزش تصویری ...

کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو

فرمول ترکیب رنگ مودارچینی،عکس رنگ مو دارچینی. مطالب تصادفی. کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو · اموزش گریم چانه بینی گونه لب پف چشم با عکس و توضیحات

مدل شنیون موی متوسط

سایت سرچ · صفحه نخست · جستجو · تبلیغات · عضویت · تماس با ما. جستجو. ; درج آگهی رایگان · فروش ویژه. تبليغات. دانلود رایگان جدید ترین ترانه ها. مطالب اتفاقی.

بوی عرق

کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو. اموزش جدید مدل بافت مو برزیلی افریقایی بافت برزیلی. اموزش تصویری یک مدل مودرهشت مرحله،شماره چهاردهم. فرمول رنگ موی Stacy ...

جذابیت به سادگی

3 ساعت قبل ... کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو · تست نوع پوست چرب خشک نرمال مختلط · مواد تشکیل دهنده کرم ارایشی · روش هایی برای کاهش عرق و از بین بردن ...

اموزش بافت مو مدل چهارتایی شل با عکس

... یکشنبه 24 شهریور 1392 · کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو تاریخ : یکشنبه 24 شهریور 1392 · اموزش تصویری اتو کردن شلوار تاریخ : یکشنبه 24 شهریور 1392  ...

کارهایی برای سریع تر شدن رشد مو

کارهایی که رشد موهای تان را بیشتر می کند کارهایی که رشد موهای تان را بیشتر می کند از دم اسبی کردن محکم در بالای سر، فر کردن زیاد یا سشوار کشیدن اجتناب کنید. گرما بیشترین آسیب را در طول زمان به موها وارد کرده و می تواند رشد مو را کم کند.
گوشت بخورید مو بیشتر از کراتین ساخته شده که پروتئین است. بنابراین به منظور رشد مو بهتر است پروتئین بیشتری بخورید. گوشت، ماهی، تخم مرغ، خشکبار، سویا و لوبیا را در وعده های غذایی خود بگنجانید تا به اندازه کافی پروتئین به بدن برسد.

موها را ببافید نه اینکه بسوزانید! از دم اسبی کردن محکم در بالای سر، فر کردن زیاد یا سشوار کشیدن اجتناب کنید. گرما بیشترین آسیب را در طول زمان به موها وارد کرده و می تواند رشد مو را کم کند. در صورت امکان بگذارید موها به صورت طبیعی خشک شوند و یا آنکه خنک ترین درجه سشوار را انتخاب کنید. بهتر است در عین حال که مراقب بلند شدن موهای خود هستید به رنگ موی طبیعی خودتان پایبند باشید.

ویتامین مصرف کنید، به ویژه ویتامین B کمبود ریبوفلاوین و بیوتین می تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین غذاهای حاوی ویتامین B نظیر موز، سیب زمینی، جودوسر و اسفناج موها را هنگام بلند شدن سالم نگاه می دارد.
از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید نه تنها احساس یک شاهزاده خانم به شما دست می دهد بلکه روبالشتی های ابریشمی برای مو خوب است. پرشین وی نوشت ابریشم منجر به اصطکاک نمی شود در صورتی که پارچه های کتان این مشکل را دارند. فیبرها به ساقه های مو برخورد کرده و همچنان که در خواب تکان می خورید موجب شکستگی و مو خوره می شود.

از شستشوی مداوم موها بپرهیزید شستشوی هر روز مو روغن های طبیعی لازم برای رشد مو را از بین می برد بنابراین بهتر است از شستشوی زیاد آنها دست بردارید تا موهای سالمی داشته باشید.

نوک موها را قیچی کنید شاید در وهله اول به نظر برسد که موهایی که می خواهید بلند شود را کوتاه می کنید ولی کوتاه کردن مرتب نوک موها از موخوره و آسیب موها جلوگیری می کند. بهتر است به آرایشگر خود نیز گوشزد کنید که در نظر دارید موهایتان را بلند کنید تا او با آزادی تمام قیچی را به کار نبرد!

صبور باشید انتظار نداشته باشید که یک شبه موهایتان بلند شود. ممکن است چند سال طول بکشد تا موهایی به راستی بلند داشته باشید.
دست از استرس بردارید این عامل شاید یکی از سخت ترین بخش رعایت این نکات باشد ولی استرس از رشد مو جلوگیری می کند
پوست سر را ماساژ دهید ماساژ روزانه پوست سر جریان خون را تحریک کرده و سلول های مرده پوست در ریشه ها را پاک می کند و به موهای جدیدتر اجازه رشد می دهد. با نوک انگشتان دست با کمی فشار ماساژ دهید (البته مراقب باشید آنقدر شدید نباشد که خراش ایجاد کند وگرنه جز ساقه موهای شکسته نتیجه ای در بر نخواهد داشت!)



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com
راه‌های افزایش رشد مو

هر مویی یک بار از میان پوست ظاهر می‌شود و امکان تجدید و ترمیم کردن دوباره خود را ندارد. تعداد استاندارد موی سر افراد معمولی صدهزار تار است که به طور میانگین سرعت رشد مو فقط 1.3 سانتی متر در ماه است.

موهای سر

بسیاری از مردم در رشد موهای شان عجله دارند، چون یا در آستانه ازدواج کردن هستند، یا قصد رفتن به مجلسی رسمی را دارند، یا قسمتی از پوست سرشان دیده می‌شود و می‌خواهند جای خالی بی مو در سر هر چه زودتر پر شود.

آن‌ها خواستار توصیه‌ای هستند که چگونه موهای کوتاهشان در چند هفته بلند شود. اگرچه مقالات و تبلیغات و وب سایت‌هایی مبنی بر بلند شدن آنی مو را می‌بینید، ولی طبق نظر متخصصان چنین رشد آنی مو امکان ندارد. منتظر معجزه نباشید.

در این مقاله نکاتی برای افزایش سرعت رشد مو بیان شده است.

 بهترین موقع برای بلند شدن مو شب هنگام است که بیشترین رشد مو را دارید. تحقیقات علمی نشان داده است که موی سر اغلب مردم حداکثر 15 سانتی متر در سال رشد می‌کند.

هر مو یک بار از میان پوست ظاهر می‌شود و امکان تجدید و ترمیم کردن دوباره خود را ندارد. تعداد استاندارد موی سر افراد معمولی صدهزار تار است که به طور میانگین سرعت رشد مو فقط 1.3 سانتی متر در ماه است.

مو شبیه یک تکه ابریشم یا پارچه نرمی است که حتی اگر بهترین مراقبت ممکن را از موی‌تان کنید، باز هم بعد از 2 سال رو به فرسودگی و کهنگی می‌رود و در دوره رشد مو، به هم فشرده و پیچیده می‌شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی مو ایفا می‌کنند. کمبود مواد مغذی می‌تواند منجر به نازک شدن مو یا حتی طاسی کامل شود.

ثابت شده است که تیروئید کم کار می‌تواند باعث فرفری شدن و شکنندگی مو شود، در حالی که تیروئید پرکار، مو را چرب و نرم می‌کند.

با داشتن بدن سالم و با تغذیه خوب، موهای درخشان و باشکوهی خواهید داشت. اگر هر مشکلی از نظر سلامتی یا هر کمبود غذایی را داشته باشید، رشد موی‌تان ممکن است متوقف یا دچار آسیب شود.

برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو مهم هستند. همچنین بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه‌های زرد و سبز یافت می‌شود.

پروتئین مهم است، چون مو از پروتئین تشکیل شده است. غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد آن شود.

منابع غذایی خوب برای پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، انواع حبوبات و لبنیات است.

استرس بیش از حد و مصرف بعضی داروها رشد مو را به تأخیر می‌اندازند. اما اگر بیماری خاصی دارید و باید دارو بخورید، طبق دستور پزشک عمل نمایید و توجهی به آسیب مو نکنید

به هر حال اگر تحت استرس شدیدی هستید پزشک می‌تواند در کاهش استرس کمک کند، می‌دانید که عبادت یا استراحت راهی برای کاهش هر نوع استرس مهم در زندگی‌تان است.

محققان دریافته‌اند که استراحت و خواب باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود، مو نیاز به مقدار کافی خواب (7 تا 9 ساعت در شبانه روز) دارد.

در کل تغذیه صحیح، ورزش، کاهش استرس، استراحت و خواب کافی راهی برای به حداکثر رساندن رشد مو است. همین طور می‌توانید مکمل‌های حاوی ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی را بخورید.

 

هشدار:

همیشه قبل از این که هر نوع مکمل ویتامین یا املاح یا گیاه دارویی را مصرف کنید، با پزشکتان مشورت نمایید تا با درمان شما تداخل نکند.

 

راه‌های مراقبت از مو

- سیگار کشیدن را ترک کنید. نوشیدنی‌های کافئین‌دار و گازدار بدن را ضعیف می‌کنند و مانع حداکثر توانایی رشد مو می‌شوند.

- رژیم غذایی سالمی مصرف کنید. از غذاهایی خیلی چرب و شیرین اجتناب کنید.

- از هر نوع شانه و برس زدن یا دست کشیدن غیر ضروری اجتناب کنید.

- از آب داغ، خشک کننده‌های خیلی گرم یا فرم دهنده‌های مو که سبب آسیب مو می‌شوند، خودداری کنید.

- هفته‌ای یک بار پوست سر را ماساژ دهید تا سلول‌های مو تحریک شوند.

- مرتباً موها را کوتاه کنید تا موخوره (دو شاخه شدن انتهای مو) رفع شود.

- استراحت و خواب کافی به بدن اجازه می‌دهد تا مو به خوبی رشد کند.

 

موی شما نیاز به تغذیه بیرونی ندارد!

دکتر فرهاد ملک زاد، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص پوست و مو با رد تاثیر شامپوهای ویتامینه و پروتئینه در تقویت موها گفت:

شامپوها فقط می‌توانند باعث حالت مناسب و درخشش مو شوند. ریشه مو از خون تغذیه می‌کند و مواد غذایی مورد نیاز خود را از آن طریق تامین می‌کند.

موی سر از سلول‌های مرده متشکل از پروتئین ایجاد شده است. به علت بزرگ بودن مولکول‌های پروتئین، این مولکول‌ها قادر به وارد شدن به مو نیستند و در نتیجه شامپوهای حاوی پروتئین نقشی در تقویت موها و این سلول‌های مرده ندارند.

شامپوهای پروتئینه و ویتامینه تنها قادرند حالت مو را عوض کرده و روی حالت و قوام مو تاثیرگذار باشند. افراد باید هنگام انتخاب نوع شامپو، به جنس مو از نظر چرب، خشک و معمولی بودن توجه داشته باشند، چرا که شامپوی مناسب می‌تواند باعث درخشش مو شود.

فرآوری: معصومه آیت اللهی

بخش سلامت تبیان


مطالب پیشنهادی :

غذاهای مناسب برای رشد مو

رژیم غذایی غنی از سیلیس، کلسیم و آهن از ریزش مو جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد. سبزیجات سبز برگی شکل بخصوص سبزیجات دریایی، منبع غذایی خوبی از املاح هستند. جوی خام منبع خوبی از سیلیس است. برگه میوه ها و آب آلبالو منبع غنی از آهن هستند.

نازک شدن یا ریزش مو در زنان می تواند در اثر یک مشکل گوارشی مثل کمبود اسید معده باشد یا می تواند دراثر کمبود پروتئین، روی و سایر موادمغذی باشد.

مصرف دو قرص ACIDOPHILUS ( قرص های اسیدی ) بعد و بین وعده های غذایی برای مدت دو ماه در کاهش ریزش مو مؤثر و مفید است ( 4 تا 6 عدد قرص روزانه ) .

البته مصرف هر گونه قرص یا دارویی باید تحت نظر پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید.

سیلیس یکی دیگر از مواد مغذی مهم در حفظ سلامتی مو است که ریزش مو را کاهش می دهد.منابع غذایی سیلیس شامل: پوست سیب زمینی ، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیا است.

ریزش مو در مردان با مصرف رژیم غذایی کم چرب کاهش می یابد. دانشمندان معتقدند در طی دوران بلوغ با افزایش مقدار هورمون تستوسترون ( هورمون مردانه ) در مردان، احتمال طاسی سر افزایش می یابد. رژیم غذایی پرچرب و مصرف زیاد گوشت مقدار تستوسترون را افزایش می دهد که روی فولیکول های مو ( پیاز مو ) تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال در زمان های گذشته در کشور ژاپن، به دلیل مصرف غذاهای کم چرب و سالم، طاسی سر در مردان کم بوده است. ولی در حال حاضر به دلیل مصرف غذاهای پرچرب و آماده، طاسی مردان افزایش یافته است.

شاید مصرف غذاهای کم چرب ریزش مو را متوقف نکند ، ولی آن را کاهش می دهد.

کم خونی یکی از علل اصلی ریزش مو است. غذاهای غنی از آهن مثل جگر ، انواع گوشت، غلات سبوس دار ، سبزیجات سبز برگی شکل مثل اسفناج، تخم مرغ ، خرما و کشمش را زیاد مصرف کنید. البته در دوران بارداری نباید بیش از یک بار در هفته جگر مصرف کرد ، زیرا جگر یکی از منابع غنی ویتامین A است که با مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری  ، مادر دچار هایپرویتامینوز A ( مسمومیت با ویتامین A ) می شود و این مسمومیت باعث ایجاد اختلالات صورت ، استخوان و مغز در نوزاد می گردد.

بیشتر ساختمان مو از پروتئین تشکیل شده است. برای تسریع رشد مو، رژیمی غنی از پروتئین مصرف کنید. این رژیم شامل جگر گوساله، مخمر و جوانه گندم است. این مواد غذایی غیر از پروتئین، حاوی مقادیر زیادی ویتامین های گروه B هستند که برای رشد مو لازم هستند.

بررسی ها نشان می دهد پروتئین سویا مو را تقویت می کند و رشد آن را افزایش می دهد. سایر منابع غنی از پروتئین شامل تخم مرغ، پنیر کم چرب، شیر  ، ماست، ماهی، حبوبات و مخمر است .

سیلیس یکی دیگر از مواد مغذی مهم در حفظ سلامتی مو است که ریزش مو را کاهش می دهد. بعنوان مثال سیلیس اضافه شده به شامپو از طاسی سر جلوگیری می کند، رشد مو را افزایش می دهد و باعث درخشش و استحکام مو می شود . حتی بعضی گفته اند ریزش مو را متوقف می کند. استفاده از شامپوی حاوی سیلیس باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می شود.منابع غذایی سیلیس شامل: پوست سیب زمینی  ، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیا است.

ویتامین C ، جذب آهن را در بدن افزایش می دهد. پس به مقدار کافی میوه و سبزی مصرف کنید.

ویتامین E نیز برای رشد مو لازم است. پس در برنامه غذایی روزانه خود از منابع غذایی آن استفاده کنید که شامل آجیل، دانه های خوراکی و روغن های گیاهی مثل روغن زیتون است.

اگر ریزش مو به دلیل کم کاری تیروئید است، منابع غذایی حاوی ویتامین A و ید را به مقدار بیشتری مصرف کنید که شامل هویج ، اسفناج، روغن دانه ها مثل روغن تخم کتان، گردو و تخمه کدو و نمک یددار است. اگر دچار کمبود ید هستید، شلغم ، کلم ، خردل، سویا، بادام زمینی و ارزن را مصرف نکنید.

* توجه :

مصرف بیش از حد ویتامین A  باعث ریزش مو می شود.

 

نیره ولدخانی – کارشناس تغذیه تبیان

منبع : http://www.mod20.ir/
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش