آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

10 نکته درباره جوان‌سازی پوست

10 نکته درباره جوان‌سازی پوست
10 نکته درباره جوان‌سازی پوست جوان‌سازی پوست درباره جوان‌سازی پوست سلامت پوست شادابی پوست مدل کیف و کفش جدیترین مدلهای کیف و کفش زنانه
10 نکته درباره جوان‌سازی پوست

تفكر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر كمك می‌كند.




1. برنامه غذایی حاوی سبزی‌های تازه، به‌خصوص سبزی‌های سبزبرگ، میوه‌های تازه،‌ غلات یا سبوس و حبوبات از عوامل مهم حفظ سلامت، جوانی و شادابی به شمار می‌رود.

2. مواد حیوانی لازم است در الگوی غذایی كاهش یابد اما مصرف 3-2 واحد لبنیات كم‌چربی به پیشگیری از پوكی استخوان و برخی اختلال‌های ناشی از سالمندی كمك می‌كند.

3. ورزش و تحرك مناسب روزانه نیز از عوامل مهم جوان ماندن و سالم زیستن است.

4. ویتامین C در سبزی‌های سبزبرگ و سایر سبزی‌ها از قبیل گوجه‌فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، فلفل فرنگی و مقداری هم در سیب‌زمینی و پیاز و نیز در میوه‌هایی از قبیل مركبات، كیوی و توت‌فرنگی وجود دارد.

10 نکته درباره جوان‌سازی پوست

5. ویتامین E در جوانه غلات، غلات با سبوس و روغن‌های مایع گیاهی یافت می‌شود. منابع پروتئین شامل حیوانی (انواع گوشت قرمز و سفید، لبنیات و تخم‌مرغ) و منابع گیاهی (حبوبات، غلات و مغزدانه‌ها) است.

6. ماهی از منابع خوب پروتئین‌های حیوانی محسوب می‌شود كه با داشتن اسیدهای چرب امگا3 در كاهش چربی‌های نامطلوب خون موثر است و درضمن به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها كمك می‌كند.

7. روی در پروتئین‌های حیوانی و گیاهی موجود است و جذب آن در پروتئین‌های حیوانی بسیار مناسب‌تر از پروتئین‌های گیاهی است.

8. بهترین منابع آهن عبارتند از جگر، گوشت قرمز، ماهی و مرغ. البته منابع گیاهی این ماده معدنی كه شامل حبوبات، غلات و مغزدانه‌هاست مشكلی دارند؛ قسمتی از آهن موجود در آنها، از دستگاه گوارش دفع می‌شود.

9. ید هم به مقدار قابل‌توجه در ماهی و محصولات دریایی وجود دارد.

10. تفكر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر كمك می‌كند.
منبع: هفته نامه سلامت



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش